Film

Film

Att jobba med film och rörligt media blir viktigare och viktigare och att använda dessa media som en del i marknadskommunikationen är i många fall nödvändigt. Och framförallt roligt. Ofta är det här varumärke kan stärkas med hjälp av underhållning för målgrupperna och också nytta med t ex instruktionsfilmer och inspiration.

Att göra en film innebär inte alltid att traditionellt filma utan görs idag på en mängd olika sätt och med hjälp av olika tekniker som ex med animeringar eller stop-motion. Och de olika sätten fyller olika funktion. Att anpassa filmteknik och bärande kanal till filmen efter budskap och målgrupp är viktigt. Med enkla media kan ett budskap få liv.

 

Vi på Byråteket har jobbat mycket med film, allt från företagsfilmer och komplicerade informationsfilmer om läkemedels verkan i kroppen till rena reklamfilmer. Vi jobbar tillsammans med mycket duktiga filmskapare och producenter och känner att rörligt media är något vi tycker fler ska överväga som en del i sin marknadskommunikation. Inte minst med tanke på att alla trender visar på att rörligt media kommer att fortsätta växa och att det nu med tidens möjligheter det kan genomföras mer kostnadseffektivt än förut.

Vill ni höra mer om hur vi jobbar med film och rörligt media, kontakta oss så berättar vi mer.

Ett av våra jobb

Här är ett exempel på en varumärkesbyggande film för Ditec Sverige. Produktion Rakkar.net, Norge.

Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.

Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio av jobb vi gjort genom åren.

Byråteketbloggen

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Behöver du hjälp med att ta fram film eller annat rörligt material?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.