Film

Film

Att jobba med film och rörligt media blir viktigare och viktigare och att använda dessa media som en del i marknadskommunikationen är i många fall nödvändigt. Och framförallt roligt. Ofta är det här varumärke kan stärkas med hjälp av underhållning för målgrupperna och också nytta med t ex instruktionsfilmer och inspiration.

Att göra en film innebär inte alltid att traditionellt filma utan görs idag på en mängd olika sätt och med hjälp av olika tekniker som ex med animeringar eller stop-motion. Och de olika sätten fyller olika funktion. Att anpassa filmteknik och bärande kanal till filmen efter budskap och målgrupp är viktigt. Med enkla media kan ett budskap få liv.

 

Vi på Byråteket har jobbat mycket med film, allt från företagsfilmer och komplicerade informationsfilmer om läkemedels verkan i kroppen till rena reklamfilmer. Vi jobbar tillsammans med mycket duktiga filmskapare och producenter och känner att rörligt media är något vi tycker fler ska överväga som en del i sin marknadskommunikation. Inte minst med tanke på att alla trender visar på att rörligt media kommer att fortsätta växa och att det nu med tidens möjligheter det kan genomföras mer kostnadseffektivt än förut.

Vill ni höra mer om hur vi jobbar med film och rörligt media, kontakta oss så berättar vi mer.

Ett av våra jobb

Här är ett exempel på en varumärkesbyggande film för Ditec Sverige. Produktion Rakkar.net, Norge.

Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.

Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio av jobb vi gjort genom åren.

Byråteketbloggen

Vad är skillnaden på Content marketing och Inbound marketing?

Vad är det för skillnad på content marketing och inbound marketing? Och vad är det för likhet? Ord som används flitigt då det pratas om marknadsföring idag men är det samma sak? Eller finns det något som skiljer dem åt? Vi reder ut begreppen, förenklar och berättar...

läs mer

MBCs nya hemsida är lanserad

    Malmö byggcenter AB (MBC) är ett modernt byggföretag verksamt i Öresundsregionen. Vi på Byråteket fick förtroendet att se över MBCs grafisk profil och som en del i detta arbete skapade vi en ny logotyp, jobbade fram ett nytt bildspråk och som en naturlig följd...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

Behöver du hjälp med att ta fram film eller annat rörligt material?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.