Förpackningsdesign

Förkroppsliga ert varumärke genom bra förpackningsdesign

Bra förpackningsdesign handlar om att fysiskt förkroppsliga varumärket och produkten. Det är inte vid så många tillfällen det ges tillfälle för det. Logotyp och förpackningar är unika på det sättet. Balansera färg, form, information, typografi och valen av material så att känslan av varumärket och produkten förstärks. Det ska inte råda några som helst tvivel hos konsumenten när hen står där med förpackningen i sin hand att det är rätt att köpa. Det är också här möjligheten ges att avsluta kundens köpresa på ett riktigt bra sätt genom att få kunden att

 

känna sig sedd och bekräftad i att hen gjort ett bra köp. T ex ett personligt meddelanden inuti förpackningen när den packas upp kan vara den enkla lilla detaljen som gör att kunden kommer och handlar igen och igen.

Vi på Byråteket har jobbat fram många olika typer av förpackningsdesign för både stora och mindre varumärken. Hör av er så berättar vi mer!

Ett av våra jobb

Här är ett exempel på ny logo och etikett/förpackning för TruTest by Clemondo rengöring för utomhusbruk.

Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.

Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio med jobb.

Byråteketbloggen

Vad är skillnaden på Content marketing och Inbound marketing?

Vad är det för skillnad på content marketing och inbound marketing? Och vad är det för likhet? Ord som används flitigt då det pratas om marknadsföring idag men är det samma sak? Eller finns det något som skiljer dem åt? Vi reder ut begreppen, förenklar och berättar...

läs mer

MBCs nya hemsida är lanserad

    Malmö byggcenter AB (MBC) är ett modernt byggföretag verksamt i Öresundsregionen. Vi på Byråteket fick förtroendet att se över MBCs grafisk profil och som en del i detta arbete skapade vi en ny logotyp, jobbade fram ett nytt bildspråk och som en naturlig följd...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

Behöver du hjälp med förpackningsdesign?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.