Förpackningsdesign

Förkroppsliga ert varumärke genom bra förpackningsdesign

Bra förpackningsdesign handlar om att fysiskt förkroppsliga varumärket och produkten. Det är inte vid så många tillfällen det ges tillfälle för det. Logotyp och förpackningar är unika på det sättet. Balansera färg, form, information, typografi och valen av material så att känslan av varumärket och produkten förstärks. Det ska inte råda några som helst tvivel hos konsumenten när hen står där med förpackningen i sin hand att det är rätt att köpa. Det är också här möjligheten ges att avsluta kundens köpresa på ett riktigt bra sätt genom att få kunden att

 

känna sig sedd och bekräftad i att hen gjort ett bra köp. T ex ett personligt meddelanden inuti förpackningen när den packas upp kan vara den enkla lilla detaljen som gör att kunden kommer och handlar igen och igen.

Vi på Byråteket har jobbat fram många olika typer av förpackningsdesign för både stora och mindre varumärken. Hör av er så berättar vi mer!

Ett av våra jobb

Här är ett exempel på ny logo och etikett/förpackning för TruTest by Clemondo rengöring för utomhusbruk.

Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.

Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio med jobb.

Byråteketbloggen

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Behöver du hjälp med förpackningsdesign?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.