Föreläsningar & workshops
Föreläsningar och workshops inom marknadsföring
Föreläsningar och workshops inom marknadsföring är något vi ofta använder som metod för att inledande tanka ur information ur en organisation i t ex ett varumärkesarbete. Ofta återvänder vi till samma typ av metod när arbetet är klart och det ska implementeras internt.
Föreläsningar och workshops för intern implementering
Nyckelordet för en lyckad implementering är delaktighet och all form av implementering måste utgå ifrån hur vi som människor fungerar. Ju högre grad av involvering desto bättre resultat. Att bara lyssna på någon är oftast inte tillräckligt för att uppnå en förändring.
En kombination av en föreläsning och interaktion i t ex en workshop är det som ger bäst resultat. Det är där i mötet och interaktionen när människor utbyter tankar och idéer som den sammansvetsande magin uppstår. När ni kommer fram till nya lösningar tillsammans och delar varandras kunskap och åsikter. Det skapar en delaktighet som är svår att uppnå effektivt på något annat sätt.
Inspiration genom föreläsningar och workshops
Att använda denna kombination för att först inspirera och sedan tanka ur kunskap och idéer ur sin organisation är också väldigt effektivt. Ni har så mycket värdefull kunskap internt som er verksamhet kan växa av, om man tar vara på den på rätt sätt. I detta sammanhang bidrar vi med inspiration för att kicka igång idéprocesserna och övningar som leder workshopen framåt. Vi håller samman alla aktiviteter och sammanställer sedan allt som kommit ut ur workshopen. En inspirerande föreläsning kan också vara precis vad som behövs för att kicka igång en process som gått i stå eller inspirera kollegorna till nya stordåd.

Ur Byråteketbloggen:
Intern implementering av varumärkesplattformen i workshopform
Vid alla förändringar är det viktigt att förstå varför, och hur man ska göra. Här pratar vi om vikten av intern implementering av varumärkesplattformen och hur ni kan göra det i workshopform.