Event & Mässor

Event & Mässor

För många företag är event och mässor viktiga. Det är här man träffar kunder, potentiella kunder, konkurrenter och andra med intresse i samma bransch. Att göra tillfället till en lyckad tillställning handlar ofta om planering. Att ta ett helhetsgrepp om eventet eller mässan och skapa ett koncept är viktigt. Allt från ett första save-the date-utskick, en inbjudan till en monter, aktiviteter runt mässtillfället och en uppföljning.

På ett event eller mässa har man chansen att aktivera sitt varumärke fullt ut i flera kanaler på en och samma plats. Här kan man utnyttja alla sinnen för att kommunicera värdet, nyttan och underhållningen med ens produkter/erbjudanden.

 

Där man möter kunden fysiskt och målgruppen är för att de har ett intresse för branschen man rör sig i, har man världens tillfälle att med lite tur och skicklighet snart även göra dem intresserade för de produkter och erbjudanden man har.

Ta detta tillfället i akt och skapa en riktigt spännande monter som drar besökare genom ljud, ljus, doft och såklart med känsla och ett visuellt intryck som skapar nyfikenhet och nya affärer. Och glöm inte den viktiga uppföljningen efter mässan!

Detta kan vi på Byråteket hjälp er med. Hör av er så berättar vi mer!

Ett av våra jobb

Här är ett exempel på en enkel mässmonter vi gjort för Liv by Clemondo.

Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.

Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio med jobb.

Så här kommer vi igång

Det är viktigt att arbetet med ert event/mässa läggs upp på rätt sätt. Vi brukar vi börja med att ses och prata igenom omfattning, mål och tidplan. För att vara effektiva i vår arbetsprocess är det bra om ni inför vårt möte har funderat igenom det här:

N

målsättningar

Vilka är era målsättningar med aktiviteten

N

Målgrupper

Vilka är de primära och sekundära målgrupperna

N

Underlag

Samla ihop lite underlag där vi kan läsa på om uppdraget, trycksaker, grafisk manual, kommunikationsplattform. Det behöver inte vara så sorterat men det ger oss en snabbare start i vårt researcharbete

N

Värde & nytta

Vilket är det främsta värdet och nyttan ni kan erbjuda era målgrupper

N

Synergieffekter

Tänk igenom om aktiviteten ska samverka med några andra kanaler

N

Ladda ner vår briefmall

Vill ni vara riktigt effektiva med tiden kan ni ladda ner vår briefmall här:
Byråteket Briefmall
Här har vi samlat alla frågor vi behöver ha svar på för att sätta igång vårt samarbete.

Läs gärna mer i vårt nyhetsbrev & blogg

Vill du läsa mer om några av de tips, ideer och reflektioner vi har inom olika ämnen så anmäl dig till att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet kommer att dyka upp ungefär en gång i månaden och innehåller bland annat utdrag från våra senaste inlägg i vår blogg och annan information och inspiration som vi gärna vill dela med oss av.

Du anmäler dig till vårt nyhetsbrev genom att lämna ditt namn och epost i formuläret i vår sidfot

Vår blogg ja! Kika gärna in i den och botanisera bland våra artiklar där vi delar med oss av hands-on-tips, inspiration och trender kring marknadsföring som vi tror kommer underlätta och inspirera vardagen för dig som också jobbar med kommunikation.

Du hittar våra blogg här. I den kommer du framöver kunna läsa inlägg om t ex event/mässor.

Behöver du hjälp med ett event eller en mässa?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.