Varför är det så viktigt med målgruppsanalys

Varför är det så viktigt med målgruppsanalys

Målgruppsanalys Varför är det så viktigt att göra målgruppsanalys? frågar sig en del. Vi har ju en produkt, den ska säljas, är det då så viktigt vem som köper den? Ja, svarar vi helt enkelt på det! Målgruppsanalysens roll i en kommunikationsplattform När vi tar fram...
GAP-analys

GAP-analys

GAP-analys: En nyckel till framgång i affärer När vi som företag växer och utvecklas är det viktigt att vi tar ett steg tillbaka och utvärderar var vi står i jämförelse med var vi vill vara. Det är här en GAP-analys kommer in i bilden. GAP-analys är ett kraftfullt...
Vad är ett varumärkeslöfte

Vad är ett varumärkeslöfte

Vad är ett varumärkeslöfte Ett varumärkeslöfte är en sammanfattning av det ni erbjuder och lovar era målgrupper. I varumärkeslöftet beskriver ni det era målgrupper kan förvänta sig av er och det ni erbjuder, något som ni aldrig ger avkall på och alltid svarar upp...

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.