Marknad

Marknad, med konceptuell marknadsföring som bas

Att kommunicera med marknaden innebär att kommunicera både det som är varumärkesbyggande och det som direkt driver sälj. Och det kan göras både som ren marknadsföring av en enskild produkt men också med konceptuell marknadsföring som utgångspunkt.

Vi betonar vikten av att kommunicera för att skapa värde, nytta och underhållning för målgrupperna för att de ska minnas varumärket, ta erbjudandet till sig och för att de ska komma tillbaka för mer. I alla typer av marknadsaktiviteter, är detta det grundläggande arbetssättet för oss. Vi tar avstamp i kommunikationsplattformen för att förankra de budskap vi kommunicerar och arbetar sedan ut dem oavsett aktivitet och kanal så de följer de riktlinjer och mål man satt ut.

Byråteketbloggen

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Behöver ni hjälp med ert marknadsarbete?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.