Marknad

Marknad, med konceptuell marknadsföring som bas

Att kommunicera med marknaden innebär att kommunicera både det som är varumärkesbyggande och det som direkt driver sälj. Och det kan göras både som ren marknadsföring av en enskild produkt men också med konceptuell marknadsföring som utgångspunkt.

Vi betonar vikten av att kommunicera för att skapa värde, nytta och underhållning för målgrupperna för att de ska minnas varumärket, ta erbjudandet till sig och för att de ska komma tillbaka för mer. I alla typer av marknadsaktiviteter, är detta det grundläggande arbetssättet för oss. Vi tar avstamp i kommunikationsplattformen för att förankra de budskap vi kommunicerar och arbetar sedan ut dem oavsett aktivitet och kanal så de följer de riktlinjer och mål man satt ut.

Byråteketbloggen

Vad är skillnaden på Content marketing och Inbound marketing?

Vad är det för skillnad på content marketing och inbound marketing? Och vad är det för likhet? Ord som används flitigt då det pratas om marknadsföring idag men är det samma sak? Eller finns det något som skiljer dem åt? Vi reder ut begreppen, förenklar och berättar...

läs mer

MBCs nya hemsida är lanserad

    Malmö byggcenter AB (MBC) är ett modernt byggföretag verksamt i Öresundsregionen. Vi på Byråteket fick förtroendet att se över MBCs grafisk profil och som en del i detta arbete skapade vi en ny logotyp, jobbade fram ett nytt bildspråk och som en naturlig följd...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

Behöver ni hjälp med ert marknadsarbete?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.