Varumärke
Varumärke
Vi på Byråteket brinner för varumärken och för att skapa, bygga och designa dem, strategiskt planera hur de ska kommuniceras, vårda och vidareutveckla dem och kommunicera dem rätt till rätt målgrupp.
I dagens komplicerade och digitalt sammankopplade system av kommunikationskanaler är en stabil strategisk plattform viktig att ha att luta sig mot så att bilden av vad som ska sägas och hur, är tydlig i de olika kanalerna. Det är genom dessa som målgrupperna skapar sig den samlade bilden av vad varumärket står för och vad det har att erbjuda dem. Är man inte noggrann och systematisk kan det lätt hända att man gör missar och ödslar tid och pengar genom att satsa på fel aktiviteter, kanske missar att utnyttja smarta synergieffekter eller i värsta fall att målgrupperna får en felaktig bild av varumärket och väljer något annat.
Några av våra varumärkestjänster:
Byråteketbloggen
Intern implementering av varumärkesplattformen
Varför är det så viktigt och hur gör man en bra intern implementering av varumärkesplattformen? Kan vi inte bara skicka ut instruktionerna? De är så tydliga. Allt finns att läsa där. Och hur ska vi i så fall göra implementeringen? Med de frågor som kan uppkomma i...
läs merGuide: 10 tips hur man gör en lyckad produktlansering
Ni är färdiga med er produktutveckling, har gjort er affärsanalys och tagit fram strategin för era mål med den nya lanseringen. Nu är ni framme vid det viktiga steget att ta fram kommunikationen och marknadsföringen för ert erbjudande. I vår guide: 10 tips hur man...
läs merStarka varumärken säljer mer lönsamt
Starka varumärken säljer mer lönsamt. Vad är egentligen ett starkt varumärke? Innebär det att varumärket är mest välkänt? Varför ska jag investera pengar i min marknadsföring av varumärket när jag lika gärna kan investera i snabbare direkta säljåtgärder? Eller...
läs mer