Varumärke

Varumärke

Vi på Byråteket brinner för varumärken och för att skapa, bygga och designa dem, strategiskt planera hur de ska kommuniceras, vårda och vidareutveckla dem och kommunicera dem rätt till rätt målgrupp.

I dagens komplicerade och digitalt sammankopplade system av kommunikationskanaler är en stabil strategisk plattform viktig att ha att luta sig mot så att bilden av vad som ska sägas och hur, är tydlig i de olika kanalerna. Det är genom dessa som målgrupperna skapar sig den samlade bilden av vad varumärket står för och vad det har att erbjuda dem. Är man inte noggrann och systematisk här kan det lätt hända att man gör missar och ödslar tid och pengar genom att satsa på fel aktiviteter, kanske missar att utnyttja smarta synergieffekter eller i värsta fall att målgrupperna får en felaktig bild av varumärket och väljer något annat.

Byråteketbloggen

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

Behöver du hjälp med att utveckla ditt varumärke?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.