Digital kommunikation

Digital kommunikation

En betydande del av den kommunikation vi för med våra målgrupper och intressenter idag är digital kommunikation. Det är också i den digitala världen som merparten av konverteringen av våra kunder sker. Det är därför extremt viktigt att planera och skapa rätt sorts innehåll och ux så att kundresan blir så tydlig och informationsrik att den leder till konvertering.

Man har i alla tider kommunicerat på lite olika sätt i olika medier, beroende på vad mediet tillåter, så vi vet sedan gammalt att vi måste anpassa vår kommunikation till var den sker. Och där är den digitala kommunikationen inget undantag. Den digitala arenan är direkt, träffande och både djup och bred och tillåter en väldigt nära dialog med kunder och andra målgrupper.

 

Men den är mer komplicerat sammankopplad än traditionella medier och därför är en bra strategi i botten att luta sig mot, a och o. Vi får snabb respons på om det vi vill få sagt kommer fram eller inte och vi kan anpassa våra budskap så vi når fram på ett bra och tydligt sätt, eftersom vi ofta kan mäta våra resultat i den digitala kommunikationen direkt kopplat till en kommunikationsinsats.

Vi på Byråteket kan hjälpa er med alla led av er digitala kommunikation. Hör av er så berättar vi mer och lyssnar in oss på era behov.

Basen för en bra digital kommunikation

En digital strategi för att veta hur vi ska verka digitalt. Var vi ska finnas, med vilka verktyg, vad vi ska kommunicera var och till vem, se till att hela det digitala ekosystemet håller ihop och stöttar alla insatser istället för att tala emot varandra. Vi ska se till att alla digitala kanaler, företagets egna såväl som externa, samverkar på bästa sätt.

En intressant och bra hemsida där våra målgrupper möts i alla steg på sin kundresa och konverterar

Kontinuerligt contentproduktion på sidan och kanske en företagsblogg.

En social media strategi som beskriver vilka sociala medier vi ska befinna oss i och vad vi pratar om och med vem

Se till att er hemsida blir hittad med seo när målgruppen söker efter relaterade ämnen som rör ert erbjudande. Och att ni möter alla era målgrupper i de olika stegen på deras köpresa med all den informationen de behöver för att konvertera från målgrupp till kund

 

Byråteket 10 tips för att synas och bli hittad på Google
Ur Byråteketbloggen:

10 tips för att synas och bli hittad på Google

Att ha en intressant och bra hemsida hjälper inte om ingen hittar den, här ska ni få 10 tips för att synas och bli hittad på Google

Behöver du hjälp med digital kommunikation?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.