Vårt erbjudande

 

Byråteket – en strategisk fullservicebyrå med värde och nytta i fokus

Vi arbetar som fullservicebyrå och med det menar vi att vi är den sammanhållande hubben för samtliga kommunikationsaktiviteter. Vi har möjlighet att hjälpa våra uppdragsgivare med en bredd av kommunikationsuppdrag i hela kommunikationskedjan, från planeringen och strategierna hela vägen ut till de konkreta aktiviteterna mot alla målgrupper. Oavsett aktivitet och kanal. Vi är garanten för att de värden som våra kunder delar med sina målgrupper kommuniceras stringent, kanalanpassat och aldrig tappar bort sitt erbjudande av värde, nytta och underhållning. För att göra detta på rätt sätt och underlätta arbetet behöver man ha tänk igenom sitt upplägg ordentligt. Därför börjar vi alltid med att slå ett öga på strategierna. Är alla styrdokument på plats?

Vi på Byråteket har lång erfarenhet av att hjälpa våra uppdragsgivare att hitta sina värden och nyttan i sitt erbjudande och se till att hela deras ekosystem inom kommunikation blir tydligt och lätt att förstå såväl internt som externt. Hör av dig så berättar vi mer!

Några av våra tjänster:

Varumärke

Vi på Byråteket brinner för varumärken och för att skapa, bygga och designa dem, strategiskt planera hur de ska kommuniceras, vårda och vidareutveckla dem och kommunicera dem rätt till rätt målgrupp.

Några exempel på tjänster:
– Varumärkeskommunikation
– Varumärkesstrategi och profileringsarbete
– Varumärkesplattform
– Brandbook/VM-handbok
– Logo och profilarbete
– Grafisk manual
– Intern implementering

Marknad

Marknadskommunikation innebär att kommunicera både det som är varumärkesbyggande och det som driver sälj. Och att göra det på ett genomtänkt, idéstarkt och konsekvent sätt för att få önskad effekt.

Några exempel på tjänster:
– Kommunikationsplattform
– Koncept & Kampanjer
– Storytelling
– Trycksaksproduktion, DR, broschyrer osv
– Förpackningsdesign
– Film och animering
– Årsredovisning, finansiell info och rapporter

Webb & digital kommunikation

Webben är ofta hjärtat i kommunikationen. Där vi kan informera, diskutera, få leads och koppla samman marknadsaktiviteter med sälj. En bra digital strategi och rätt digitala verktyg för att stödja denna hjälper till att nå uppsatta mål.

Några exempel på tjänster:
– Digital strategi och kommunikation
– Social media-strategi
– Inbound- och Contentmarketing
– Webbdesign, UX
– Annonsering, programmatisk, banners  mm
– Marketing automation
– SEO, Adwords

Sälj

Låt oss se till att glappet som ofta finns mellan marknad och sälj täpps till en gång för alla. Med rätt verktyg, säljargumenten förpackade tydligt men kreativt och förankrade i en bra säljprocess och all marknadsföring i linje med säljverktygen gör vi arbetet både roligare och mer framgångsrikt.

Några exempel på tjänster:
– Sälj- och företagspresentationer
– Säljverktyg
– Kampanjinförsäljning ÅF
– Sälj-kickoffer
– Säljande kommunikation

Föreläsningar & workshops

När något behöver implementeras i organisationen – kanske en ny varumärkesplattform, ett internt beteende som behöver förändras eller om det rent allmänt behövs en vitamininjektion i form av en inspirerande föreläsning så kan vi hjälpa er med det. Eller hålla i en workshop för att involvera medarbetare eller andra målgrupper i beslut som ska tas och material som ska arbetas fram. Ibland behövs ett utifrånperspektiv.

 

 

Extern marknadsavdelning

Oavsett om ni har en tillfälligt underbemannad marknadsavdelning eller om ni har valt att outsourca hela funktionen så kan vi bistå.
Vi arbetar både strategiskt och taktiskt och har erfarenhet från uppdrag där vi arbetar med att driva marknadsfrågorna helt till att vara en del i vår kunds team.

Några exempel på tjänster är:
– Rådgivning
– Strategisk konsultation och planering
– Taktiskt genomförande och produktion
– Utbildning av inhouseavdelningar

Byråteketbloggen

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

Behöver ni en ny partner för strategisk kommunikation?

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.