Intern implementering
Intern implementering vid förändring
Då varumärkesplattformen, marknadsplanen eller annat förändrings- och utvecklingsarbete är på plats ska vi se till att den förstås, accepteras och likaså efterlevs på rätt sätt i organisationen. Ett varumärke består av många delar och den del som personal och anställda utgör är betydande. Hur de kommunicerar och bemöter olika målgrupper reflekteras rakt in i företaget och erbjudandet.
Detta gör vi med hjälp av en process och upplägg för arbetet. Att ni gör en bra intern implementering innebär inte att ni delar ut en bunt med papper med varumärkesplattform, en marknadsplan eller en grafisk manual till alla. Inte heller att ni skickar en give-away med bolagets nya core values/ värdeord och känner att nu är jobbet gjort.
Det innebär istället att få era medarbetare att förstå, vilja och sen jobba med och bära ut de budskap och vägar ni bestämt er för att gå.
Vikten av att göra era medarbetare delaktiga
Vi har stor erfarenhet av att jobba i workshopform och genomför ett antal olika workshops på Byråteket. Vi ser till att på ett inspirerande och kreativt sätt implementera, skapa förståelse och jobba i processer för att ta fram exempelvis kärnvärden och annat underlag i varumärkes- och kommunikationsarbete.
Workshops:
- Varumärke
- Kärnvärden
- Målgrupper och deras drivkrafter
- Kanaler och kommunikationsaktiviteter
- Implemetering ny varumärkesplattform

Ur Byråteketbloggen:
Intern implementering av varumärkesplattformen
Varför är det så viktigt och hur gör man en bra intern implementering av varumärkesplattformen? Kan vi inte bara skicka ut instruktionerna? De är så tydliga. En varumärkesplattform ska användas och för att vi ska kunna göra det krävs helt enkelt att alla i organisationen förstår plattformen. Då måste den implementeras på ett bra sätt.