Säljpresentation
Landa affären med hjälp av en bra säljpresentation
För att säljarna ska kunna göra ett fullgott arbete behöver de en bra säljpresentation. Det kan vara både tryckta och digitala presentationer men de har alla ett gemensamt syfte. Det är att se till att den potentiella kunden får den information de behöver för att ta ett bra beslut. Ett vi vill de ska ta. Övrig marknadskommunikation stöttar upp säljmaterialet med att tillhandahålla information i alla olika kanaler där era målgrupper kan tänkas söka på sådant som rör ert erbjudande
Säljstödsmaterial och säljpresentationer
Att jobba med säljstödsmaterial och säljpresentationer, att ge säljarna de verktyg de behöver för att hjälpa kunden till en bra affär är en väldigt viktig pusselbit i alla produktlanseringar och kampanjer.
Ta med säljarna i arbetet med er säljpresentation
Säljarna är ofta de som möter era kunder först och behöver förstå och ha alla argument klara för sig rörande ert erbjudande för att kunna göra ett bra jobb. I processen av att ta fram bra stödmaterial och säljpresentation är det därför också viktigt att be säljarna om deras input kring vanliga frågor som de vet att era kunder brukar ha.
Ett av våra jobb
Här är ett exempel på en säljpresentation riktad mot grossister för Liv städprodukter.
Men genom åren har vi jobbat med en lång rad varumärken och vitt skilda branscher, med allt från tung gruvindustri, godis, nötter, läkemedel, bilvård, fastigheter, samhällsinformation, färg och inredning, till hudvårdande tvålar och rengöringsmedel.
Tveka inte att höra av dig om du vill se fler exempel på vad vi gjort. Vi har en gedigen portfolio av jobb vi gjort genom åren.