Vårt arbetssätt

Vårt arbetssätt

BYRÅTEKETS BRANDTRIANGEL
Modellen är bekant va? Den används traditionellt när man ska förklara de grundläggande förutsättningarna för förbränning. Men vi har vårt eget sätt att använda den. Det är så här vi ser på samarbetet mellan oss och våra uppdragsgivare.

Vi jobbar så här för att det är i kombinationen av våra kompetenser och ett nära, prestigelöst och varmt samarbete som det händer – Magin som får ert varumärke att glöda.

Hur funkar brandtriangeln då?
Bränslet =

Det är ni. All den kunskap ni besitter om ert erbjudande, produkt eller tjänst. Plus den utmaning ni står inför. Det är det ni för med in i den här konstellationen och det som är den grundläggande basen för hela modellen. Allt det som vi aldrig kan veta mer om än ni.

Syret =

Det är vi. Vår kunskap om kommunikation och marknadsföring. Beroende på vilken utmaning det är som ska lösas, så tillför vi nytt syre och energi till processen med vårt utifrånperspektiv. Här kommer vi utmana problemställningen och ställa frågor som kanske kan te sig lite småbesvärliga men som vi anser är nödvändiga för att kunna göra ett bra jobb och för att kunna nå era uppsatta mål. Ärligt, härligt & lite besvärligt – Transparens och rak kommunikation – the Byråteket way.

Värmen =

Den sista, men inte den minst viktiga delen av vår brandtriangel. Vi anser att ett varmt samarbete är en förutsättning för att vi ska fungera tillsammans. De andra två pusselbitarna är det vi tillför rent konkret från olika håll men det är här de möts och gifts ihop. Har man inte respekt för varandras kunskap och gillar varandra så fungerar inte samarbetet. Det ska vara kul att jobba ihop. Vi vill, precis som ni, ha långa relationer med våra kunder och då är denna pusselbiten en förutsättning.

Man kan jobba ihop utan den här sista pusselbiten. Men vill man ha en opersonlig och sval relation med sin kommunikationsbyrå, då ska man inte jobba med oss.

Byråteketbloggen

MBCs nya webbplats är lanserad

    Malmö byggcenter AB (MBC) är ett modernt byggföretag verksamt i Öresundsregionen. Vi på Byråteket fick förtroendet att se över MBCs grafisk profil och som en del i detta arbete skapade vi en ny logotyp, jobbade fram ett nytt bildspråk och som en naturlig följd...

läs mer

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.