Sälj

Sälj

Sälj och marknad, ofta finns det ett glapp däremellan. Med rätt verktyg och genom att gifta samman strategierna och budskapen  täpps glappet till. Säljargumenten förpackade tydligt men kreativt och förankrade i en bra säljprocess och all marknadsföring i linje med säljverktygen gör vi arbetet både roligare och mer framgångsrikt.

Kommunikationen ska vara påverkande i någon riktning och gärna slå an en känslomässig sträng men till syvende och sist är det en affär man vill få till i slutänden. En affär, transaktion eller annat utbyte. Och då måste säljarna få rätt verktyg och förutsättningar.

Några av våra tjänster inom sälj:

Byråteketbloggen

Vad är konceptuell marknadsföring?

  Vi som jobbar med kommunikation rör i oss i en värld full av buzzwords. Gamla begrepp byts ut till modernare namn (men innebär ofta exakt samma sak) och helt nya dyker upp. Det kan kännas som den berömda djungeln att hålla koll på vad alla ord betyder. Här i...

läs mer

5 grundprinciper för en bra logotyp

  Logotypen, detta lilla märke som ska representera och bli kroppen för ert företag eller varumärke. Hur gör man för att ta fram en riktigt bra logo? Det kan vara en lite läskig processen att ge sig in i. Att ta fram en helt ny logotyp eller modernisera den man redan...

läs mer

Varumärkesplattform eller kommunikationsplattform

  Vad är det för skillnad på en varumärkesplattform och en kommunikationsplattform? Vid en första anblick kan de te sig ganska lika eller hur? Man hör från alla möjliga håll att man måste ha en varumärkesplattform och att man absolut måste ha en...

läs mer

Så kul att du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev!

 

Fyll bara i dina uppgifter nedan så får du matnyttiga artiklar kring kommunikation varje månad.