Varumärke, Varumärkesstrategi
Vikten av en bra varumärkesbyrå och kraften i ett tydligt varumärke En bra varumärkesbyrå gör stor skillnad för arbetet med ert varumärke. Varumärket är själva hjärtat och själen för framgångsrika företag. Ett tydligt varumärke blir allt viktigare i en värld av hård...
Grafisk profil, Strategisk kommunikation, Varumärke, Varumärkesstrategi
Att lyckas med rebranding, en omprofilering av varumärket Rebranding innebär att man tar ett nytag och gör en omprofilering ett varumärke för att ladda det med nya eller förändrade värden. Det innebär oftast att man skaffar en ny kostym i form av logotypförändring och...
Kommunikationsstrategi, Marknadskommunikation, Strategisk kommunikation, Varumärke
Outsourcing marknadsföring Ibland är det bra att stärka upp marknadsavdelningen med en extern resurs för att styra upp och stärka marknadsarbetet. Inte minst i tider av lågkonjunktur då vi behöver jobba ännu smartare med vår marknadsbudget kan detta vara extra...
Kommunikationsstrategi, Marknadskommunikation
Fem viktiga punkter för framgångsrik storytelling Att använda sig av storytelling för att förstärka upplevelsen av ett varumärke är ett effektivt sätt att kommunicera på. Men vad är storytelling? I marknadsföringssyfte är det när man skapar emotionella berättelser...
Kommunikationsstrategi, Marknadskommunikation
5 avgörande faktorer för en bra hisspitch Har du någonsin varit i en situation där du bara har en kort stund på dig att göra ett bra första intryck? Att kommunicera din affärsidé på ett kortfattat och övertygande sätt? Det är då en bra hisspitch kommer väl till pass....
Marknadskommunikation, Strategi, Strategisk kommunikation
GAP-analys: En nyckel till framgång i affärer När vi som företag växer och utvecklas är det viktigt att vi tar ett steg tillbaka och utvärderar var vi står i jämförelse med var vi vill vara. Det är här en GAP-analys kommer in i bilden. GAP-analys är ett kraftfullt...
Kommunikationsstrategi, Marknadskommunikation, Strategisk kommunikation
Marknadsaktiviteter i lågkonjunktur Det är extra viktigt att ni funderar igenom varumärkes- och marknadsaktiviteter i lågkonjunktur. Att ni tar fram en tydlig och väl genomtänkt plan och att sedan följer den för att ni ska komma ut på andra sidan med minsta möjliga...
Kommunikationsstrategi, Strategisk kommunikation
Målgrupper och anpassade budskap Målgrupper köper samma vara eller tjänst av olika anledningar. Det beror på att den fyller olika behov eller att deras drivkrafter skiljer sig åt. Därför skapar vi anpassade budskap att rikta mot våra målgrupper. Bland annat detta...
Grafisk profil, Webb digital kommunikation
Grafisk manual för webb – guide När ni skapar en ny grafisk profil är det viktigt att ni har digital kommunikation och webben som utgångspunkt. Även om varumärket i fråga arbetar mycket med fysisk grafik. Webben är navet i all kommunikation med helt egna...
Varumärke, Varumärkesstrategi
Vad är ett varumärkeslöfte Ett varumärkeslöfte är en sammanfattning av det ni erbjuder och lovar era målgrupper. I varumärkeslöftet beskriver ni det era målgrupper kan förvänta sig av er och det ni erbjuder, något som ni aldrig ger avkall på och alltid svarar upp...