Nordisk Varumärkesstrategi Nordisk behövde en ny varumärkesstrategi och hjälp med att förflytta och förtydliga sitt varumärke eftersom de hade växt ur sin ursprungliga kostym. Nordisk Clean solutions hette tidigare Granuldisk, en stark stolthet och en fin historik...
Naturhistoriska riksmuseet – Budskaps- och varumärkesplattform Naturhistoriska riksmuseet budskaps- och varumärkesplattform: Vi fick uppdraget att förstärka museets nya varumärkesinriktning och position på marknaden. Deras uppdrag från regeringen och museets mål...
Bintel – Varumärkes- och kommunikationsstrategi Vi på Byråteket fick förtroendet att arbeta fram Bintel varumärkes- och kommunikationsstrategi. Målet vara att skapa en tydlig riktning inom bolaget och paketera deras komplicerade erbjudande i alla kanaler. Det nya...
Industrilås – Kommunikationsplattform, payoff och grafisk profil Industrilås tillverkar lösningar för lås, handtag och tillbehör som t ex stegar för yrkesfordon. Gemensamt för alla lösningarna är att de ska hålla länge i tuffa förhållanden då de används på olika typer...
Uppsala Stadsteater strategi – Varumärkesstrategi och kommunikationsstrategi Uppsala Stadsteater är stadens pulserande hjärta och besöksmagnet. ”Ett brett program med klassiker och ny dramatik som speglar vår samtid produceras här. Repertoaren vill vi ska väcka...
Välkommen till Byråteketbloggen
Här bjuder vi på kunskap och inspiration för dig som jobbar med kommunikation & marknadsföring